HET SARASWATI WEESHUIS

Ook deze keer waren de kinderen weer blij om ons te zien.
De eerste dagen is er veel bijgepraat en gezellig samen wat gedronken en gespeeld.

Ook hier zijn de superhelden zoals Spiderman en Captain America zeer in trek.

Daarnaast is er, net als ieder jaar, met veel enthousiasme door iedereen geknutseld.

We hebben steeds met kleine groepjes tasjes gemaakt . Wat mooi hè…
Natuurlijk werden er ook dit jaar weer verjaardagen gevierd. Deze keer waren naast Ton ook Unil, Mamatha, Asmitha en Bishal de gelukkigen.

Als de ballonnen hangen en de taarten klaarstaan, kan het feest gaan beginnen.

Voor alle kinderen is deze viering van de verjaardagen het hoogtepunt van het jaar.

De kinderen zijn niet gewend aan veel persoonlijke aandacht, laat staan aan het vieren van hun verjaardag. Vandaar dat we ieder jaar vier kinderen kiezen die hun verjaardag mogen vieren met een gezellig feest, een eigen taart en een mooi cadeau. Bij dit feest hoort ook een Dutch picknick, waarbij er vele boterhammen met kaas, pindakaas en hagelslag uit Holland gegeten worden. De picknick wordt afgesloten met een flink stuk ijstaart, waarna het dansfeest losbarst.

De dag na het feest zijn we met alle kinderen de stad in gegaan. Vivian had iedereen fancy underwear beloofd.

Fancy shops hebben in Nepal ook fancy etalagepoppen.

Na afloop van het winkelen mocht iedereen met zijn eigen tasje naar huis.

Onze stichting heeft een donatie gedaan zodat de kinderen tijdens de festivals een educatief uitstapje naar Kathmandu kunnen maken, zodat de kinderen meer inzicht krijgen in de cultuur van hun land.

Tijdens een vergadering met het bestuur van het weeshuis werd duidelijk dat bij nieuwe aanmeldingen meer wordt ingezet op het verblijf van kinderen bij familieleden, waarbij deze financieel worden ondersteund,