Duhabi home

het huis

het speeltuintje

Stichting Children’s Homes Dharan heeft dit weeshuis in 2005 laten bouwen in Duhabi, een dorp in de buurt van Dharan.

Het huis is ontworpen door de Nederlandse architect Erik Segers. Het combineert de Nepalese bouwstijl met degelijkheid van Nederlandse architectuur. Door dit huis konden wees- en zwerfkinderen die onder erbarmelijke omstandigheden leefden, gehuisvest worden. In 2006 hebben wij voor het eerst dit weeshuis bezocht en in datzelfde jaar heeft de Nederlandse student Jip Cornelissen met duurzame materialen een speeltuintje voor hen gebouwd.

plezier met bellenblazen

voedsel geschonken door het politiecorps

Ondanks steun van de lokale bevolking is er nog altijd behoefte aan voedsel, medicijnen en kleding. Daarnaast beschikt het Duhabi home niet altijd over voldoende middelen om alle kinderen naar school te laten gaan. Stichting Children;s Homes Dharan ondersteunt ook dit huis m.b.t. de organisatie, De stichting Kinderen van de Wereld bezoekt jaarlijks dit huis als onderdeel van haar programma en steunt naar behoefte. De afgelopen tijd hebben we bijvoorbeeld kleding, speelgoed, een computer, nieuwe fietsen en een koelkast voor de kinderen aangeschaft.

enkele kinderen en de home moeder

daar komt de nieuwe koelkast!