Family home oktober 2014

Bij een bezoek aan het Family home waren we blij verrast om te zien hoe goed Chadeni zich ontwikkelt. Ze leert Engels omdat ze graag beter met ons wil communiceren. Haar naai en verstelwerk is van goede kwaliteit en dat blijft niet onopgemerkt. Ze krijgt steeds meer opdrachten, wat betekent dat we moeten blijven uitkijken naar een betere locatie voor haar in het centrum van Dharan. Haar grote wens is een woning met winkeltje. In de toekomst wil ze graag zelfstandig leven.

Het is fantastisch om te zien dat het zieke, zwaar lichamelijk gehandicapte meisje van enkele jaren geleden, uitgegroeid is tot deze prachtige trotse en zelfstandige vrouw. Met wilskracht en humor heeft ze haar plekje in de wereld veroverd en ook nu heeft ze nog veel toekomstplannen. Ze wil een voorbeeld zijn voor andere gehandicapte meisjes en vrouwen en les gaan geven. Het zou mooi zijn als zij later ook zelfstandig zouden kunnen leven en werken, want voorzieningen zoals in Nederland zijn er voor deze mensen in Nepal niet.

Om haar dromen waar te maken vroeg Chadeni ons om een lockmachine en een tweede naaimachine, zodat de home moeder haar kan helpen met het maken van kleding. Op die manier kan zeĀ  haar bedrijfje verder gaan uitbouwen.