Dipendraschool augustus 2011

Deze school is gevestigd in de bergen bij Dharan.

Vanouds hakken kinderen in deze regio dagelijks vele uren gesteente tot keitjes en grind, dat gebruikt wordt bij de aanleg van wegen. De verdiensten van de kinderen zijn nodig voor het levensonderhoud van het gezin.  Door leerlingen van de Dipendra school elke dag een warme maaltijd aan te bieden, is er thuis een mond minder te voeden. Dit is van zo’n groot belang dat geleidelijk steeds meer ouders ertoe over gaan om hun kind naar school te sturen.

De Dipendra school kende dan ook een voorzichtige start. Op dit moment zijn er zes klaslokalen gerealiseerd. Onze stichting heeft in de afgelopen jaren geholpen bij het realiseren van een schoonwatervoorziening. Mede door onze bijdragen krijgen thans 150 kinderen een warme maaltijd per dag. De kosten hiervan bedragen  per jaar: € 5.200,-

Om de kinderen elke dag een gezonde hygiënische maaltijd voor te kunnen zetten, wordt de keuken aangepast. Er komt een eenvoudig aanrecht, een gasstel en een tegelvloer die gemakkelijk schoongehouden kan worden. Er is al een overkapte uitbouw gerealiseerd waaronder tafels en stoelen geplaatst zijn, zodat de kinderen onder alle weersomstandigheden kunnen eten.