Nieuwsbrief oktober 2021

Net voor de zomervakantie van dit jaar kregen we een uitnodiging van de Heydonck school in Best om deel te nemen aan een cultuur-, dans-, muziek- en theaterevenement in de wijk Naastenbest. Deze dag werd georganiseerd in samenwerking met Tuurlijk, een organisatie die op een laagdrempelige manier jong en oud wil betrekken bij sport- en cultuuractiviteiten. De leerlingen van de Heydonckschool speelden deze dag de hoofdrol en onder begeleiding van een medewerker van Tuurlijk verzorgden de leerlingen diverse optredens en verkenden ze samen met hun ouders de wijk. We zijn de school en met name Marieke Snoeks,

heel dankbaar dat we tijdens deze dag onze stichting mochten promoten.

De uitnodiging

Een fleurige tafel

Onze medewerker Prakash Kadhka riep onze hulp in om Samjhana en haar gezin, dat zware brandwonden opliep door een gaslek in hun woning.

Prakash bij moeder Samjhana

Het voedselpakket wordt bezorgd

Na de brand is Samjhana samen met haar kinderen opgenomen in het ziekenhuis.

Haar dochter liep ernstige brandwonden op aan beide handen, gelukkig konden haar vingers gespaard worden. Haar zoontje liep brandwonden op aan gezicht en armen; ook hij is gelukkig redelijk hersteld. Samjhana heeft zowel zware brandwonden aan armen, benen en gezicht opgelopen. De wonden aan haar benen helen slecht, ze kan nog steeds niet staan en lopen. Haar schoonzus is bereid gevonden om tijdelijk voor het gezin te zorgen, aangezien de vader van de kinderen het heeft laten afweten. Pas nadat het iets beter ging met vrouw en kinderen is vader weer in beeld.

Onze stichting heeft de hulpvraag gehonoreerd en tweemaal voedselpakketten, kleding, dekens en speelgoed gedoneerd. Verder hebben we ook de huur van haar huisje betaald.

De uitreiking van voedsel, dekens, kleding en speelgoed.

Naast deze hulp heeft Prakash zich ook ingezet voor 174 mensen die erg te lijden hadden onder de lockdown. Hij heeft hen voorzien van voedselpakketten en daarnaast ook nog aan 4000 mensen medische hulpmiddelen uitgereikt.

We zijn Prakash heel dankbaar dat hij zich zo voor deze mensen inzet.

Prakash en zijn medewerkers hebben veel werk verzet.

DANYABAD!