Nieuwsbrief februari 2023

Roshni, Rani, en hun moeder worden al door ons ondersteund sinds hun vader 10 jaar geleden plotseling overleed. Roshni probeert al jarenlang inkomsten te genereren om het gezin te onderhouden. Ze leven in een vochtig kamertje waarin geleefd, gekookt en geslapen moet worden.

Roshni, Rani en hun moeder

Het kamertje waarin zij moeten leven

Een maand of vijf geleden werd bij Rani een goedaardig gezwel aan de eierstokken ontdekt. Zij heeft medische behandeling en een operatie nodig. Ze woont nu tijdelijk bij een oom en tante, waar ze onderdak en eten krijgt. Wij zullen er zorg voor dragen dat zij de medische behandeling krijgt, die nodig is.

Kort na ons vertrek hoorden we dat ook moeder ernstig ziek is, waardoor Roshni er nu helemaal alleen voor staat, een zware last voor een 21 jarige jonge vrouw.

Zowel Roshni als Rani zijn niet in het bezit van een citizenship. De consequentie hiervan is dat beide meisjes geen legaal werk kunnen verrichten. Roshni probeert tussen de verzorging van haar moeder en zus door op straat wat groente te verkopen. Voor de komende maanden nemen we de huurkosten voor onze rekening en Prakash gaat ons helpen een citizenship voor beide meisjes te bemachtigen.