Nepalreis 2018: Dipendra school

Deze keer was het lokale bestuur aanwezig om samen met ons  de nieuwe uniformen uit te reiken. Elke leerling kreeg dit jaar naast het blauwe uniform ook een wit met grijs uniform om te dragen tijdens officiële gelegenheden. Daarnaast was er voor elk kind een paar nieuwe schoenen en een schooltas.

Sarala deelt kleding uit aan een leerling

De nieuwe schoenen

Ton helpt met aankleden

Een heleboel blije gezichtjes

Na het uitdelen van de kleding had iedereen flinke honger gekregen.  De kookmoeders deden weer flink hun best om voor iedereen een voedzame maaltijd te maken.

De moeders bij het bereiden van het eten

Lekker smullen

Later zijn we teruggegaan om het speelgoed te brengen dat we voor de kleutergroep meegebracht hadden. Het was jammer dat de kinderen het niet zelf in ontvangst konden nemen. Ze hadden vakantie vanwege de festivals, maar de juffen en het schoolhoofd waren dolgelukkig. Ze hadden heel hun leven nog nooit babypoppen en het andere speelgoed gezien. Nu hebben de kleuters naast een paar muurschilderingen eindelijk ook echt materiaal om mee te spelen.

Een dolgelukkige juf

Iedereen wilde het speelgoed zien

Na de overdracht van het speelgoed hebben we met het schoolhoofd en een deel van de leerkrachten overlegd over de toekomst van de school. Gezamenlijk kwamen we tot de conclusie dat in de nabije toekomst een peuteropvang  nodig is, zodat de oudste kinderen niet langer thuis hoeven te blijven om op hun jongere broertjes en zusjes te passen. Daarnaast streven we ernaar om het volgend schooljaar met groep zes te kunnen starten. De daaropvolgende jaren zouden dan groep 7 en 8 gerealiseerd moeten worden.

Ons gesprek in de lerarenkamer

De schooladministratie