CORONA IN NEPAL

In een ontwikkelingsland als Nepal, zijn de gevolgen van de coronacrisis zwaar.
Vele kleine handelaren die op straat hun geld verdienen, hebben nu nagenoeg geen inkomsten meer en sterven er van de honger.

De vier jaar oude Krishika, is ook een schrijnend slachtoffertje in deze coronatijd.
Samen met haar moeder woont zij in een dorpje in de omgeving van de  hoofdstad Kathmandu. Haar familie behoort tot de Dalit, de laagste kaste in Nepal, die een armzalig bestaan leidt.

Vanwege de lockdown is koken in de open lucht verboden, daarom maakte haar moeder het eten klaar op een elektrisch kacheltje in huis. Door de primitieve manier waarop de elektriciteit in vele woningen is aangelegd, is het niet verwonderlijk dat hierbij iets misging. Er heeft er een ontploffing plaatsgevonden, waarbij het meisje zwaargewond raakte.
Eenmaal in het ziekenhuis bleek er geen andere mogelijkheid dan amputatie van beide armpjes tot aan de schouders.

Voor een kind dat vanwege haar afkomst toch al erg weinig kansen heeft, lijkt de toekomst nu verloren.
Moeder is niet meer in staat om te werken nu zij de volledige zorg voor haar dochtertje op zich moet nemen, waardoor Krishika in een weeshuis geplaatst gaat worden.

Stichting Kinderen van de Wereld heeft al een eerste donatie gedaan, die ingezet is voor medische hulp en voedsel voor moeder en kind, maar wij willen meer doen om moeder en kind te helpen.
Ook wij in Nederland hebben het moeilijk in deze onzekere tijden, maar ondanks dat willen wij degenen die hiertoe in staat zijn, toch vragen om een financiële bijdrage voor deze kleuter Krishika, ook zij verdient een toekomst.
Uw eventuele donatie kunt u overmaken op bankrekening NL75RABO 013.60.79.423 onder vermelding van “Krishika”.

Meer informatie over ons werk vindt u op onze website Stichting Kinderen van de Wereld.