a stone for a home

In april 2016 is onze actie ‘A stone for a home’ van start gegaan.

Door een steentje van slechts 1 euro te kopen kunt u al investeren in de bouw van een aardbevingsbestendig huisje in Nepal.

Na de aardbevingen van april 2015 wachten namelijk nog steeds meer dan 4 miljoen mensen op terugkeer naar een eigen huis. Ze moeten overleven in behuizingen gemaakt van golfplaten en zeildoek. Stichting Kinderen van de Wereld wil hier graag iets aan doen, daarom is er in samenwerking met een Nepalese architect een bouwtekening gemaakt voor eenvoudige aardbevingsbestendige huisjes. De kosten van een compleet huisje bedragen slechts 6.300 euro en hierin kunnen twee gezinnen onderdak vinden.

In Banepa en Melamchi, twee dorpjes in de buurt van de hoofdstad Kathmandu is de bouw van deze huisjes reeds van start gegaan.. Deze staat onder supervisie van Damu en Sumita Shrestha , een echtpaar dat tevens werkzaam is in het plaatselijke ziekenhuis. Ook de bevolking wordt actief betrokken bij de bouw.

De actie ‘A stone for a home’ is van start gegaan door de symbolische overhandiging van een baksteen door Ton Timmerman aan burgemeester Van Aert van Best.

En nadat de burgemeester het eerste kleine steentje voor Nepal kocht hebben zich reeds meerdere sponsoren gemeld.

stone-for-a-home

Ook u kunt uw steentje bijdragen.

Op de braderie die op 8 mei in Wilhelminadorp in Best wordt gehouden, zijn de steentjes te koop in de kraam van onze stichting. Uiteraard is het ook altijd mogelijk om te doneren via onze bankrekeningnr. NL75RABO 013 60 79 423