Evenementen en sponsoring mei 2016

In Best werd op 8 mei door de winkeliersvereniging van Wilhelminadorp een braderie georganiseerd. Hier vond de start plaats van onze nieuwe actie :

EEN STEENTJE VOOR EEN STEEN

De opbrengst van deze actie wordt gebruikt voor de bouw van huizen in Melamchi.

Dit dorpje in de buurt van Kathmanduwerd zwaar getroffen doorde aardbeving van april 2015.

Tijdens deze braderie hebben wij voor slechts één euro miniatuursteentjes verkocht waarmee ons project gefinancierd kan worden.Nog voor aanvang van de markt werden de eerste tien steentjes al gekocht door dhr. Bert Smetsers.

Naar schatting van het Rode Kruis wachten in Nepal op dit moment nog zo’n vier miljoen mensen in erbarmelijke omstandigheden op terugkeer naar een eigen huis. Deze actieloopt nog het hele jaar door, wantelke euro telt!

De opbrengst van deze dag bedroeg € 321.82

Op 27 mei vierde Partou kinderopvang in Best het lentefeest.

Onze stichting werd uitgenodigd bij locatie BSO Wildheuvel om ons steentjesproject te promoten. Tijdens dit feest waren vele familieleden van de kinderen aanwezig om de zelfgemaakte knutselwerkjes te bewonderen en te kopen.Mede door het grote enthousiasme van de kinderen werd het een gezellige middag.

Er was ook veel belangstelling voor onze producten en het werk dat we in Nepal doen.Na afloop van het feest kregen we een mooie cheque van € 167,-van de opbrengst van alle knutselwerkjes. Daarnaast bracht de verkoop van onze producten ook € 206,50 op.

De Scheffer stichting heeft ons wederom verrast met een bedrag van € 10.000,– Deze schenking geeft ons de mogelijkheid om na het regenseizoen te starten met de bouw van twee huizen in Melamchi. Daarnaast heeft de firma extraboxons de gelegenheid gegeven om bij hun drie locaties onze steentjes op de balie neer te leggen. Als spaarpot hebben zij er een huisje van lego naast gezet..

DHAN-YA-BAHD( Dank je wel allemaal!)